Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Adatvédelmi tájékoztató
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Garancia

Garanciális feltételek

Alapesetben valamennyi árura 12 hónap garanciát vállunk.

A Mormota-Lux Kft. az "f-i-al-PL-a-sdk-s-sa-L" -jelű termékekre, 10 év, a "GR-S-SB-HWP-HN-F-U-W-t-C-Mat-td-cs"-jelű termékekre, 5 év, az "sz" -jelű, a termosztátok, a teljesítménykapcsolók, az éjjeli áramváltók, szaunavezérlők  és minden más termék esetében 1 év teljes körű garanciát vállal, Közüzemű szauna használat esetén a garancia ezen termékekre 6 hónap!

A garanciális igények minden esetben az általunk kibocsátott számla és garanciajegy felmutatása ellenében kerülnek teljesítésre.

A termékeket a garancia időn belül történő meghibásodása esetén a legtöbb esetben cseréljük. A meghibásodott terméket a beszerelést végző szakembernek kell le illetve felszerelni, valamint gondoskodni a vissza szállításról. A termékek ki és beszerelésének költségei minden esetben a vásárlót terhelik! A terméket kérjük szakszerűen becsomagolni és a csomag szállítását végző futárszolgálatnak átadni. Az áru átvétele után azokért a meghibásodásokért, melyekre a garancia egyébként érvényes, de a vevőnél külső behatások, illetve nem rendeltetésszerű használat és a nem megfelelő csomagolás következtében keletkeztek, az eladó nem vállal felelősséget. Nem tartozik a garancia hatáskörébe az infrapanelek felületének esetleges elszíneződése.

Egyes panelek felülete festhető (pl.:"f- i- al- U"), ez csakis vízbázisú vagy UNITOP festékkel lehetséges. A festést követően a panel garanciája érvényben marad, de a festésre és annak hatásaira a továbbiakban garanciát nem áll módunkban vállalni!

  1. Jótállás, szavatosság

Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Kellékszavatosság

  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 
  2. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
  3. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
  4. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
  5. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
  6. Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
  7. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
  8. Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
  9. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
  10. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

  1. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
  2. Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
  3. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
  4. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
  5. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
  6. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  7. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
  8. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
  9. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
  10. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
  11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

- A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

  1. Milyen esetben élhet fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
  2. Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
  3. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? 
  4. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A gyártó (forgalmazó) egyes termékek esetében plusz jótállási (garancia) időt ad meg, mely a számla melléklete ként átadott jótállási jegyen feltüntet.
  5. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
  6. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
  7. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért, továbbá egyes beépített termékek ki és beszerelési költségeinek átvállalásáért (pl.: fűtőfilm, fűtőszőnyeg)
  8. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek. 
  9. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

  1. A szavatossági igény esetén történő eljárás
  1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
  4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
  7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 

A teljes ÁSzF-et itt olvashatja!

blog comments powered by Disqus